Dag 11 Mina syskon

Jag har fyra syskon som jag älskar mest i hela världen. Då jag är äldst har jag tagit på mig en slags mammaroll och gnäller säkert mer än vad som behövs på dem. Men jag gör det av kärlek.


Sofia, Tove och jag. -Julafton 2010

Lillasyster nr 1 är Sofia. Hon är ett år yngre än mig och är en av mina bästa vänner. Hon jobbar med att dela ut tidningar och bor även med min andra bästa vän Emma. Hon är envis, superstark och ibland väldigt skrämmande, jag brukar tänka att det är tur att hon är min syster annars hade hon kunna vara livsfarlig för mig.
Något som jag skryter om när det gäller Sofia är att hon gjort lumpen där hon körde lastbil i ett års tid! Jag tycker gärna om att ta upp det då mina manliga vänner nämner att de visst gjort lumpen, vapenfritt i tre månader!

Nästa syskon  i skaran är min lillebror Kristoffer. Han är 22 år gammal. Han jobbar med mig ibland på ungdomsgården. Annat han pysslar med är att göra musik. Han har en studio hemma där han spelar allt från synt till guitarr. Jag är så avvundsjuk att min lillebror var den enda som ärvde pappas musikaliska talanger.
Han är även en av de snällaste människorna jag känner, kanske lite för snäll ibland. Jag önskar honom all lycka i framtiden och hoppas att han blir stor inom musiken.

Kristoffer



Nummer 3 i skalan är Tove även kallad Lobster. I love you. Hon är 20 år och är den som fått humorn i familjen. Hon kan verkligen få en att skratta. Hon är en omtänksam syster som älskar reagge, party och djur. Hoppas att du får dig ett jobb inom djurvård, helst med hundar?
Ofta gör du min dag med dina roliga anekdoter men ibland kan du även förstöra min nattsömn när du ringer och vill ha skjuts. Även om jag låter arg och inte skjutsar dig så älskar jag dig ändå! Gullpuss

Sist och även minst har vi Daniel. Han fyller 8 i maj och är vad vi kallar en sladdis. Han älskar att rita och min konstsamling har blivit betydligt mycket större sen han föddes :D
Han gillar även att brottas, mysa och att äta makaroner med bacon. Hans favorithögtid är julafton.

Daniel




Det var mina syskon det. Jag är så glad att de finns och utan dem vet jag inte vad jag gjort. Love you all to bits!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0