Dag 7 Min bästa vän


Emma, Hampus & Jag

Min allra bästa vän heter Anna Emma Karolina Nilsson. Hon är ett år äldre än mig (viktigt), vi träffades nog första gången när jag kom hem från BB tack vare att våra föräldrar var/är nära kompisar.
Vi växte upp på samma kvarter, hade stuga på samma ö och inte nog med det så är vi tremänningar också.

Trots att Emma är äldre än mig så kan jag inte minnas att det hade några fördelar, jag var tvungen att följa henne hem då det var mörkt ute. Jag var tvungen att trösta Emma när det, helt chokerande kom andra barn till lekplatsen och Emma började gråta. Jag tror även att Emma fick höra lite kommentarer från jämnåriga om att ha en yngre bästa kompis. Jag antar att det var därför jag var som luft för henne under högstadietiden och Emma började umgås med folk i coola "stan". Näe skämt åsido vi var alltid vänner, gled bara ifrån varandra under 2-3 år. Men vi hittade snabbt tillbaka och inget har fått  oss att lämna varandra sen dess.

Emma finns alltid där i vått och torrt. Hon lyssnar, kommer med råd och stöttar en till max. Vi skrattar, gråter och diskuterar mycket politik med varandra. Jag önskar att alla hade en kompis som Emma. En förebild för alla blivande bästisar! Jag älskar henne så och längtar tills vi ska få barn samtidgt och våra barn ska växa upp med varandra och bli bästa kompisar.
To be continued..............

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

naaw :)

Älskar dig också!

2011-02-14 @ 09:22:28
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0